Cílem bylo informovat veřejnost o možnostech využívat ve městě kombinací různých druhů dopravy, které nezatěžují městský systém tolik jako individuální automobilová doprava.

Nejčastěji jde o kombinaci nemotorové dopravy s veřejnou hromadnou. Uživatelé předplatních kuponů MHD mají v ceně možnost dvakrát denně použít sdílená kola v rozsahu 15 minut bez dalších poplatků. K tomu, aby Pražané byli motivováni nechat auto doma a použít prostředky nemotorové, sdílené či hromadné dopravy je třeba mít pro ně připravenou kvalitní infrastrukturu

Městská část není provozovatelem MHD, ani nevlastní komunikace. Proto naše úloha spočívá především ve spolupráci s hlavním městem na projektové přípravě a v iniciativě budovat bezpečnější infrastrukturu.

“Nedávno jsme společně otevřeli oddělenou cyklotrasu mezi Lihovarem a Železničním mostem vedoucí podél plotu Smíchovského přístavu po chodci téměř nepoužívaném chodníku. Cyklisté se tak v obou směrech mohou vyhnout jízdě po velmi frekventované Strakonické ulici. Trasa spojí cyklostezku na levém břehu Vltavy vedoucí od soutoku s Berounkou k Lihovaru s cyklopruhem na Hořejším nábřeží či Smíchovskou náplavkou.

S plánovanou dostavbou Dvoreckého mostu a Terminálu Smíchov vznikne i odbočka cyklostezky vedoucí po západním okraji Terminálu přes novou čtvrť Smíchov City až ke Knížecí či nájezdu na Železniční most. Oddělení cyklotras od aut jistě uvítají i automobilisté.” uvedl ve svém projevu místostarosta Milan Kryl.

Na otázku, jak se změní doprava ve městě v dlouhodobém výhledu, pak odpověděl: “S nástupem autonomních aut se zcela zásadně změní poměr aut stojících na veřejném prostranství a aut v pohybu. Dnes je ten poměr 20:1, za pár desítek let to bude téměř obráceně. To ovlivní i vzhled měst a odstavená auta uvolní prostor nejen pro jízdní pruhy, ale především pro lidi.”