Na podnět Pirátů radnice zavedla rezervační systém a rozšířila úřední hodiny

21. října 2020
Na podnět Pirátů radnice zavedla rezervační systém a rozšířila úřední hodiny

Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Vláda ve snaze zabránit šíření pandemie vydala opatření, kterým zkrátila úřední hodiny radnic na dva půl dny v týdnu. To znamená, že na vyřízení nových dokladů mají občané jen pětinu času. Počet lidí, kteří potřebují například nový občanský průkaz se nesnížil, takže doba čekání je až pětinásobná. Podle našich informací v minulém týdnu v čekárně bez možnosti udržet odstup čekalo více než 30 lidí i déle než hodinu. Autor vládního opatření důsledek prostě nedomyslel, proto Piráti na Praze 5 navrhli okamžitý přechod na rezervační systém.

„Vyzval jsem paní starostku, aby na základě výjimky z vládního opatření ponechala standardní úřední hodiny alespoň pro občany, kteří si dálk>ově zarezervují čas pro vyřízení záležitosti bez fronty. Požádal jsem též o spuštění rezervačního systému na webu radnice,“ popsal svůj návrh pirátský zastupitel Milan Kryl.

Toto jednoduché opatření sníží počet lidí, kteří se v jeden čas potkají na uzavřeném místě a sníží tak riziko nákazy. Jako vzor posloužil rezervační systém, který úspěšně používá pražský magistrát.

„S potěšením konstatuji, že vedení radnice na moji iniciativu rychle reagovalo a vlastní systém spustilo. Od začátku tohoto týdne je rezervační systém na radničním webu v provozu a je možné si potřebné záležitosti vyřídit bez čekání i mimo dobu předešlých „krátkých“ úředních hodin,” popsal reakci úřadu páté městské části Kryl.

Piráti Praha 5 vyzývají všechny občany k šíření informací, že je možné na webu radnice zvolit čas návštěvy a vyřídit potřebné záležitosti v zarezervovaném čase. „Pokud budou lidé systém používat, mohou tím přispět k poklesu šíření zrádné nemoci a rychlejší stabilizaci současné pandemické situace v naší zemi,” uzavírá Kryl. Piráti doufají, že systém bude zachován i po skončení pandemické situace, a to do doby, než bude běžné veškeré záležitosti vyřizovat elektronickou cestou z domova a bez nutnosti návštěv radnice.

Kontakt pro média:

Milan Kryl, zastupitel MČ Praha 5, nestraník za Piráty, email: milan.kryl@praha5.cz, tel: 602 226 723

Michal Polák, Média manažer KS Praha, email: michal.polak@pirati.cz tel: 608 127 517

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články

Co odhalil případ Terasy Barrandov

Co odhalil případ Terasy Barrandov

Piráti Prahy 5 před několika dny na svém FB zveřejnili informaci o porušení územního plánu nedávno zkolaudovanými stavbami na Barrandovských terasách. která vycházela z podrobného článku na webu Spolku na ochranu Barrandova.

Nové předsednictvo

Nové předsednictvo

V našem místním sdružení Pirátů Prahy 5 po dvou letech opět proběhly volby do jeho vedení.

Rok na radnici Prahy 5 s Piráty

Rok na radnici Prahy 5 s Piráty

Rok od vzniku koalice v Praze 5 je vhodnou příležitostí pro první ohlédnutí za naší prací na radnici. Naši radní a zastupitelé prosazují pirátský volební program, snaží se o maximální transparentnost a otevřenost správy Prahy 5 a také o snížení zbytečných provozních nákladů. Z projektů, na nichž pracujeme, vybíráme ty, které považujeme za stěžejní.